søndag den 14. december 2008

Mit drømmemål

Mens mange floorballspillere øver zoorofinter, har jeg i flere år drømt om at score, lige efter at jeg har vundet et face-off. Søndag gik drømmen i opfyldelse.

Hvor drømmen stammer fra ved jeg ikke, og jeg har heller ikke tal på, hvor mange gange jeg har forsøgt mig til træning. Det er aldrig lykkedes, og af samme grund har kunststykket heller ikke tidligere været afprøvet i kamp.

Men i søndagens kamp mod Ørslev scorede jeg mit drømmemål - og sikken en følelse. Det er som at svæve på en lyserød sky, hvor det er lige før man overvejer at lægge staven på hylden af ren og skær lykke.

Op til kampen havde jeg ellers ikke sovet særlig godt. Jeg havde tilmed glemt mine sko, og ærlig talt så spillede jeg faktisk en dårlig kamp.

Der måtte og skulle derfor ske et eller, da Sune Hansen havde bragt os foran 9-2 et godt stykke inde i 3. periode. Normalt tager jeg ikke face-off, men jeg tillod mig alligevel at tage opstilling i stedet for Jesper Malm. Jeg bemærkede godt, at de to backer fra Ørslev stod dårligt placeret, så det var vel OK at tage chancen. Kampen var jo alligevel afgjort.

Da dommeren fløjtede, blev bolden først sendt mellem benene på den direkte modstander. Han nåede overhovedet ikke at opfange situationen, før det alligevel var for sent. De to backer var også totalt overrumplet af hele situationen, og efter et hurtigt træk mellem dem var jeg fri til at knalde bolden ind under overliggeren bag en totalt sagesløs målmand.

Der var vel knap gået tre sekunder fra dommeren havde fløjtet, men for mig stod tiden fuldstændig stille. Det var helt urealistisk, og jeg følte mig nærmest lukket inde i en glasboble, hvor alting omkring mig blev lidt tåget.

Nu har jeg lavet mit drømmemål, og jeg kommer nok aldrig til det igen. Men blære mig – det skal jeg;-)

3 kommentarer:

NikolajB sagde ...

Tillykke med målet, AG. Lyder jo som om du er glad og tilfreds, næsten Bjørn-opstemt over målet :). Jeg var i hallen, da du scorede men må erkende, at jeg ikke så det, selvom jeg da noterede mig at der kom et hurtigt mål.

Betyder det så, at du ikke vil forsøge mere på den scoring til træning? Vi har jo fået nogle fine kontraer på den konto :)

Anonym sagde ...

Tillad mig at kommentere ordvalget; "efter et hurtigt træk mellem dem var jeg fri"...

Jeg tror ikke på det AG! - Jeg får fornemmelsen af at du har pyntet lidt rigeligt på denne historie?!

K

Anonym sagde ...

Tillykke med det, i spillede sq godt, Ørslev havde lige et par skud der godt måtte havde været blevet til mål, men sådan er floorball jo. Vil sige at i som hold var klasser bedre end Ørslev, som også er et ret nyt hold, i lagde nogen gode pasninger og byttede rigtig godt rundt på positioner, så Ørslevs vigtigste rolle i denne kamp var at holde pladserne, og det gik også nogenlunde, jeg sagde i hvertfald til mig selv at der godt kunne, i værste fald været 5kasser mere til FFK. Helt klart det kunne godt forstås i er ubesejret :)